dissabte, 28 de gener del 2023

Per les gorges i pèlags de Foix

Dia fred en aquest mes de gener. Com la previsió era aquesta, hem vingut abrigats i al final ens ha sobrat roba. Deixem els cotxes a l'aparcament del Santuari. Pugem i fem l'esmorzar abans de començar la ruta. Tenim por que una vegada estiguem al riu no puguem gaudir del sol i ens quedem congelats. Quin fred que fa!!

Santuari de Foix

Del Santuari agafem un sender que amb forta baixada ens deixa a les pistes que ens conduiran fins al riu. El primer que fem és anar a veure els pèlags de les Nenes i la Font. Encara que hi ha poca aigua, l'espai és molt acollidor i convida a seure, a fer fotos i perdre una bona estona amb molta tranquil·litat.

D'aquí endavant, la caminada és molt entretinguda al costat del riu. Pugem, baixem, creuem el barranc, passem al costat d'algun antic molí. Finalment, arriba el moment de començar la pujada cap als cotxes.

El Molinot

Per una pista en bon estat arribem fins a la font del Rector i ja hi som a tocar de la nostra meta.
                                            Font del Rector

Encara que una ruta curta, el resum és que val la pena donar una volta per aquest espai i gaudir sense massificació (no ens hem trobat a ningú en tot moment) de natura i bona companyia.

Per què no tot és caminar, encara que vulguem, avui hem acabat amb un bon dinar. Farem una calçotada en casa de Francisco i María José que és ben a prop del lloc on hem acabat.
Foc, brases, els calçots, les carxofes, la beguda i el xivarri fan un bon final per la sortida d'avui. Entre cants i rialles ens posem les botes. Avui no ha sigut un bon dia per fer règim, hem menjat més del que hem gastat. Un altre dia serà rebaixar algun quilet amb les caminades.