dissabte, 11 de maig del 2019

Serra de Catllaràs

Powered by Wikiloc

El 11 de maig dintre del calendari de festes de Sant Roc hem fet una sortida a la Pobla de Lillet.

El dia ha començat ennuvolat però sembla que hi ha poques possibilitats de pluja. Sortim una dotzena de persones animats davant la perspectiva de passar el dia a la muntanya. Cap a les 9:00 comencem a caminar, la serra està una mica emboirada i la temperatura és bona.

La pujada la fem per el GR 4 fins a el Santuari de Falgars, un corriol per gaudir. Esmorzem a sota d'uns arbres de pel·lícula, el dubte: són sequoies?

L'església de Falgars està oberta i aprofitem per fer una petita visita. Les vistes sobre el poble són espectaculars.

Deixem la GR per agafar un sender local, el SL-C11. Roures, faigs, pins...fan un paisatge amb esclat de color.

El punt on deixem el corriol ha sigut una mica confús, el corriol és perdedor. Molt a prop tenim la pista i això no te molt marge per el dubte.

Passem per la entrada de una mina abandonada.

Arribem al Roc de la Lluna on dinem. Ja tot és baixada i el que queda de excursió es fa molt lleuger.

Cauen algunes gotes per donar una mica d'emoció. Traiem alguna capelina. A tocar tenim el castell i l'ermita de Sant Miquel, un regal per acabar la sortida.

Queda una mica més d'un kilòmetre i ja hi som a la Pobla. Celebració, alegria i, com és natural, el cansament que toca desprès de 16 km. i un desnivell a prop dels 800 m.

La ruta l'hem dibuixat perquè el GPS no va gravar be i no la vam poder aprofitar.

Una sortida que ens deixa més ganes per tornar i gaudir de la muntanya.