dissabte, 15 de maig del 2021

Pels voltants de Viladrau

Powered by Wikiloc

Hem sortit aquest dissabte 15 de maig (en principi estava planificada pel 2 de maig però la vam canviar per una sortida a la Mussara previent mal temps al Montseny). Ens hem ajuntat una bona colla però sempre respectant les mesures COVID.
Hem deixat els cotxes a l'aparcament de la Solana. Després de les salutacions i la preparació que cadascú a necessitat, hem començat l'excursió.

Sortim per pista, però en poca estona ens trobem en camins ombrívols que inviten a xerrar, a gaudir de l'esclat de la primavera, a aprofitar l'aigua de les fonts...
Abans de les 10 ja hi som al lloc de l'esmorzar, l'era de Can Bosc. Tenim tot el necessari: sol, font, el menjar... i la bota per compartir.

A partir d'aquí la pujada es fa més evident. Ens endinsem en un bosc de castanyers vells i les alzines aniran donant pas a una fageda que ens acompanyarà fins que tornem quasi a Viladrau. La ginesta està increïble, una explosió de color. Els rierols fan petites basses i salts d'aigua. Tothom fem fotos per retenir el moment, però el regal és ser a la muntanya avui.

Amb fort pendent arribem al pla de Malataup, pràcticament el punt més alt de la nostra excursió. Ens trobem amb unes vistes espectaculars del poble des de dalt i al fons tanca la panoràmica el Pirineu.

Anem avançant i ens trobem les fonts Rupitosa, l'Avet Blau i la font del Llop. Fer una parada i un glop en cada una d'elles és quasi obligat.

Algun dubte de si allarguem la sortida, canviem el recorregut, ja que anem molt avançats d'hora. Al final farem el que estava planificat. Comencem la baixada que es fa molt agradable.  Passem al costat de Ca l'Aremany i la seva font, que inviten a fer una parada.

Abans d'arribar als cotxes dinem que la caminada ens ha obert la gana. I fem la foto de grup, amb el gos que ens ha acompanyat tota l'excursió.

I dissabte ben aprofitat. Fins la propera.