dissabte, 2 d’octubre del 2021

El Costabona des de Vallter 2000

Powered by Wikiloc

Un dia ideal per fer una passejada. Mig ennuvolat, però sense perill de pluja i una jornada fresca que farà que la calor no sigui sufocant dalt de la carena (pràcticament anirem tota l'estona sense arbres que ens protegeixin del sol).

Sortim passades les 9 del matí. El viatge s'ha fet llarg, més de dues hores de Badalona a Vallter 2000. Deixem el cotxe al parquing de les pistes i comencem la caminada. La primera pujada serà la més exigent de l'excursió, així que l'entomem amb calma. Una vegada al coll, planegem fins al primer dels quatre cims que farem en el dia d'avui.

Pugem al Puig de Coma Ermada (2.496 m.). Anar per la carena té de bo les vistes, però aquí ens trobem amb un puja i baixa constant. Així que una vegada hem arribat a dalt ens toca baixa i fer el següent, el Puig de la Llosa (2.504 m.) i després Roca Colom (2.506 m.)que serà el sostre d'aquesta sortida.

Finalment passat el Coll de Pal arribem al nostre objectiu, el Costabona (2.495 m.). És el primer cim que supera els 2000 metres d'altitud, començant pel Cap de Creus.

La tornada encara que intentem modificar una mica el recorregut per fer-la circular, acabem anant pel camí més curt perquè el dia va avançant i tenim por que se'ns faci tard.

Encara que avui hem sigut menys gent de l'habitual, ha sigut una sortida molt agradable i amb la il·lusió d'haver aconseguit el nostre objectiu.