dissabte, 19 de febrer del 2022

La Mola per la canal de l'Abella desde Can Robert

Powered by Wikiloc

Avui hem fet muntanya!

Som set caminants els que ens hem animat. Dia tapat i que s'ha girat amb fred al mig de l'excursió. Estàvem avisats, així que portàvem abric suficient, però hem hagut de buscar un lloc arrecerat per esmorcar.
Començàvem a caminar a dos quarts de nou. Una mica planer fins a Can Robert i ha començat la pujada que serveix per agafar caloreta. Primer dubte existencial, que volem fotografiar avui, les cingleres, les formes arrodonides de Sant Llorenç de Munt i l'Obac... Anem avançant entre bromes i comentaris.
                                            Sembla que ens arriba la primavera.
                                            Un bon començament

La pujada pel canal de l'Abella es va fent bé i pugem ràpidament al coll. Hem passat per dos forns de calç, un avenç que hem intuït més que vist. Al coll ens trobem amb el Morral del Drac, que ens dona per una estona.

Pugem i baixem als forats, fem fotos, mirem el paisatge. Com a muntanya dona per passar-ho bé, és divertida.

Tirem cap a Panxa Contenta baixant per la cana de Santa Agnès i el camí de la Font Soleia. El nom del turó ens convida a esmorzar. Quan arribem veiem que això és impossible. Fa vent i un fred que ens encongeix el cor.

Busquem un lloc més adient i ho descobrim en una vauma. Un bon mirador que ens obre a gaudir del menjar i del paisatge.

Arribem a la pujada per la font de les ànimes i plantegem la possible pujada a la Mola. No estava dintre de la ruta, però és una possibilitat que tenim. Calculem horaris i ganes, finalment decidim fer la pujada i fer el cim de la jornada. Al Santuari parem poca estona, el dia cada vegada està més tancat. Cau alguna gota de pluja, fa fred i aguantem poca estona allà.

Baixem pel camí dels monjos amb molta gent tant de pujada com amb la mateixa direcció que nosaltres. Ens desviem per un corriol cap a Can Pobla i d'aquí a Can Robert passant per les tombes que hi han abans d'arribar.

Ruta curta però ben aprofitada. Fins a la pròxima.

Un bon record en un dia fred!