divendres, 28 de gener del 2022

Turó de Montcada des de l'Ateneu Sant Roc

Powered by Wikiloc

Degut l'alt risc de contagis hem sortit caminant de l'Ateneu i així ens estalviem el viatge en cotxe. El nostre objectiu és el Turó de Montcada sempre present en el paisatge que veiem des dels nostres barris. Un cim que corona tota la desembocadura del Besòs.

El nostre objectiu: Turó de Montcada

Caminant pel Besòs

Sortim caminant pel riu, però abans d'arribar a Montcada pugem a la Torre del Baró. La idea és fer una mica de caminada per la serralada de Collserola. Pugem per la carretera, tanmateix podríem haver pujat per un carrer per sota que sembla de vianants i més tranquil. De totes maneres no hi ha molt de tràfic, solament creuem un autobús que puja al barri.

Pujant a la Torre del Baró.

Les primeres flors.

La Torre del Baró.

Ràpidament, agafem corriols que ja no deixarem fins que arribem a la carretera del cementiri de Collserola. Hem parat a esmorcar al sol que és un dia fred i hem d'aprofitar el caliu que ens dona. Fem una altra parada al mirador de l'estrella. Una visió diferent veure'l quan anem amb cotxe que està aquí contemplant el tràfic massiu que passa per sota.

Mirador de l'Estrella.

Ens queda la pujada al Turó per completar la nostra meta. És al final de tot on es fa més costerut el corriol. A dalt de tot fotos, descans, agafar aire i mirar el panorama.

Pujant al cim

Mirador

Feina feta!!!

La Mola, un altre objectiu.

Les tres xemeneies ens acompanyen

Baixem cap a Montcada pel lloc que creiem que és més ràpid. Al poble la meitat del grup agafa el tren per tornar a casa a dinar. Sempre hi ha coses que ens demanen retallar sortides, caminades... és aquesta vida atrafegada que portem!
De Montcada decidim pujar a la serralada de Marina pel GR fent alguna variant. Així allarguem la sortida i cerquem algun lloc per dinar. Els kilòmetres comencen pesar i decidim menjar a Santa Coloma, a la font de Sant Roc.

D'aquí a casa un passeig, amb parada per celebrar la sortida i totes les que farem.