dissabte, 22 d’octubre del 2022

Serralada de Marina-Poblat ibèric de les Maleses

Powered by Wikiloc

Sortida matinal a la serralada de Marina. Dia ennuvolat amb un final de matí assolellat, amb calor en aquesta tardor que no acaba de fer el pes.

Sortim de Can Ruti. Ens hem trobat tot el grup a l'hospital Germans Tries. Avui fem la caminada amb gent de laboratoris Menarini. Una alegria compartir un matí amb persones que amb una certa distància ens sentim vinculats en un mateix projecte dins del barri de Sant Roc. Som una bona colla, ens hem aplegat una trentena amb ganes de caminar i gaudir de natura. Lloc de trobada de totes les edats, des dels més petits als més grans.

Farem una sortida assequible, són deu quilòmetres i el desnivell no és excessiu.

En mitja hora som a la font de l'Amigó. Encara raja i dona per omplir cantimplores i fer la primera parada per recuperar.

Les rampes es fan més exigents. Arribem al coll i agafem el corriol cap al poblat de les Maleses. En algun moment s'ha de posar les mans a terra per ajudar cames i peus. El més petit de la colla ens marca el ritme i a vegades li demanem afluixar velocitat i ganes. Els anys es noten i cadascú ha d'agafar el seu pas.

Descobrim el poblat, amb panells i bones explicacions del que va ser. Una altra forma de viure, altres temps... Nosaltres aprofitem per esmorzar i recuperem forces. Ara ens dirigim cap a la Coscollada, cim de la sortida amb els 464 metres. Són dos espais per gaudir de les vistes. Montserrat, la Mola, el Montcau, les cingleres d'en Bertí i tot el Montseny. La costa, les poblacions del Barcelonès, el Maresme, el Vallès

Cireretes d'arboç, que alguns van aprofitar

Deixem la pista per agafar un corriol menys transitat per les bicicletes. Anem cap a l'Alberg de la Conreria. Un corriol emboscat i encara que fa molt de temps que no plou, hi ha una mica d'humitat. Trobem diferents trencalls, però mantenim la direcció i no ens desviem de la nostra ruta. Una vegada a l'antic seminari, qui vol pot agafar aigua. Farem tornada pel GR 92 amb vistes sobre la Cartoixa i Tiana. Fem un petit desviament per pujar al turó de l'Home amb una bona panoràmica de la costa del Maresme i el Barcelonès. Ens dona per fer una bona xerrada, fotos i passar una estona.

Una de les últimes pujades...

La cartoixa de Montalegre

Sense més entrebancs arribem als cotxes i posem punt final a la sortida. Hem compartit un matí, una caminada i una bona estona tots plegats.