dissabte, 17 de febrer del 2024

Ermites de Vallhonesta i camí dels Maquis

Sortida que sortint de Sant Vicenç de Castellet puja per les ermites Sant Pere i Sant Jaume de Vallhonesta per fer la tornada pel camí dels Maquis. La idea era fer el cim de Puigsoler, però hi havia batuda de caça i vam optar per canviar el recorregut i anar més tranquils.

Deixem els cotxes al parc de la mare. Ha anat plovent tota la nit, però la previsió és bona i el dia ideal per fer una caminada. Sortim del poble seguint el GR 4. Anem pujant sense dificultat, travessem el pont de l'autopista i al poc, agafem un corriol ben marcat i arreglat. Amb algunes parades arribem al mirador de Sant Bernat i poc després a l'ermita romànica de Sant Pere de Vallhonesta.

L'espadanya

Encara queden les restes de pintures de tres períodes diferents
                        Seguint l'explicació de les actuacions que s'han fet a l'espai

Ens trobem una persona del centre excursionista de Sant Vicenç. S'ofereix a obrir l'ermita i ens fa una explicació de la història i la implicació de voluntaris en la conservació i cura del lloc. Una lluita que porten contra la immatriculació que ha fet el bisbat de Vic del terreny i l'edificació de l'espai en el qual estem. Tot plegat ens fa pales que hi ha formes de fer que no són correctes per part de certes institucions. Molt agraïts per l'explicació i el temps que ens dedica seguim camí, amb l'advertiment que sembla que hi ha batuda de caça i que haurem de canviar l'excursió.
Anem pujant per les masies de Vallhonesta. El GR ens porta cap Sant Jaume, però el deixem per fer cim a la Roca de Sant Jaume. Bones vistes i fem la baixada a Sant Jaume.

Les barraques de pedra seca són molt abundants

Veiem la font seca i les restes de l'hostal i l'ermita. Un bon esmorzar per recuperar forces, les fotos de rigor, l'estona per fer la xerradeta i comencem la tornada al poble pel camí dels maquis.

Cim de la Roca Sant Jaume

Ermita de Sant Jaume de Vallhonesta
                                         Hostal de Sant Jaume de Vallhonesta

Restes de l'hostal

Cal destacar la balma de Sequer, les barraques de pedra seca i el corriol final al costat de l'autovia que va resseguint en alçada el recorregut que fa aquesta via. Un puja i baixa divertit, però que fa que hàgim d'estar atents on posem els peus per no caure. Final de l'excursió.

Passant per la bauma de Sequer

Vistes de Montserrat

Un matinal ben aprofitat, el temps ens ha acompanyat i ara, solament ens queda, compartir els comentaris i la cervesa.