divendres, 25 de setembre del 2020

Tiana-Alberg de la Conreria-Nou Pins-Ermita de l'Alegria

Powered by Wikiloc

Sortida nocturna el divendres 25 de setembre del 2020.
Al saló de la Fundació Ateneu Sant Roc hem muntat l'exposició de la Serralada de Marina. Lligat a aquesta iniciativa fem avui una sortida a la nit a Tiana. Tots els que vulgueu visitar-la estarà fins a finals del mes d'octubre als locals de l'entitat.
L'observatori d'aquesta localitat està tancat però nosaltres farem l'activitat d'estels a prop del Turo de Galceran.

Sortim del poble al costat de l'església i agafem un PR que travessant la carretera ens porta passant per Can i per la Cartoixa a l'Alberg de la Conreria.

Som un total de 15 participants que a les 22.00 fent un bocata aprofitant que en aquest punt tenim font d'aigua i un espai adient per seure i fer una mica de xerradeta. La nit és fresca i ventosa però la pujada ens ha fet entrar en calor. Han sigut corriols que, alguns millors que altres, ens han portat amb bon pas cap a l'antic seminari.

Tornem a travessar la carretera i fem camí cap a nou pins. Descartem pujar al Turó perquè veiem que se'ns faria tard i volem estar a Tiana cap a mitjanit. Al coll fem l'activitat d'observació d'estels. Planetes i estrelles són difícils de diferenciar. La lluna fa que el cel no sigui el millor per distingir constel·lacions com l'Osa major, la menor, Cassiopea, l'Àguila, el Cigne... Finalment el fred dóna la campanada de finalització d'aquest espai. Baixem per la pista més directa cap a l'ermita de l'Alegria. El camí amb molt pendent i erosionat fa complicat la caminada.

A l'ermita unes fotos de grup, un traguet d'aigua i donem per acabada la sortida.
Sortida curta però un bon retrobament després de l'estiu.