dissabte, 21 de maig del 2022

Tregurà-Fontlletera-Balandrau-Cerverís

Powered by Wikiloc

Hem fet un canvi d'última hora. Anàvem al camí de Ronda, però veien les previsions meteorològiques i la calor que s'esperava hem decidit fer alguna cosa a alta muntanya. El nostre cim serà el Balandrau!!

Deixem el cotxe a Coll de la Gralla, avui som poques, les activitats s'han multiplicat i sempre coincideix alguna assemblea, algun acte, alguna celebració familiar. Són 6 els que ens hem ajuntat per passar el dia i fer la caminada. Un dia clar, però ja des de bon començament veiem que la calor no serà, ni de bon tros, la que farà a la costa.

Sortim per una pista que va pujant a poc a poc, com el cim de Fontlletera es veu a la nostra dreta i decidim fer dos grupets i retrobar-nos al coll de tres pics. La pujada al primer cim és exigent i per un corriol poc evident, però sense pèrdua perquè el tenim al davant. Fotos i cap a baix.

Al coll ens retrobem tots i comencem la pujada al Balandrau. Hi ha força gent, tanmateix, sense aglomeracions. Amb una mica de patiment assolim el cim. El que ens resta ja no té res a veure amb la pujada que hem fet. La distància és més del que hem caminat; no obstant això, molt és baixada o anà fent per una carena prou agraïda. Als nostres peus el refugi de Coma de vaca, una mica més enllà Bastiments, el pic de l'Infern, el Costabona, el Canigó. Cap a l'altre costat el Puigmal, una fita a aconseguir un altre dia.

Baixem del cim després de fer les fotos de rigor i descansar una mica. Una baixada forta al començament i a poc a poc es va aplanant. Clapes de neu encara resten del que ha anat caient des de l'hivern.

Pugem al Puig de Cerverís, un petit cim que dona una altra visió. Ens trobem a sobre de Ribes de Fresser, el Taga a la nostra esquerra i al fons el Pedraforca.

Ara toca dinar en un bon lloc amb bones vistes a la vall.

Per acabar agafem una pista que ens retornarà al cotxe.

Fita assolida. Fins a la següent!!!

A veure si ens la trobem!!